Serj Tankian na Woli: daleko od Systemu…

Od czasu nieprzyjemnej przygody z cyrkiem w dzieciństwie (w czasie skeczu klaun wybrał właśnie mnie, aby się pośmiać z któregoś z widzów) nie przepadam za amfiteatrami. Ale kiedy dowiedziałam się, że Serj Tankian przyjeżdża nie tylko do Polski, nie tylko do Warszawy, ale wprost do Amfiteatru w Parku Sowińskiego na Woli (rzut beretem od mojego domu), nie było odwrotu. PC nabył bileciki i poszliśmy na koncert.

Zaczęło się tak sobie, bo nie było supportu. Ok. 20.15 Serj wyskoczył na scenę i zaczął od „Feed Us”. Na koniec powalającej piosenki odczytał długaśny manifest o tym, że granice nie powinny nas dzielić itp. Znów tak sobie.

Potem było lepiej – „Sky is Over” rozkołysało cały amfiteatr.

A potem było „Lie, lie, lie”, „Baby” i piosenka z powstającej właśnie płyty pt. „Peace be Revenged”. Podobała mi się, zwłaszcza pięknie złamany refren, w którym doszukałam się folkowych nut.

Następnie pojechało „Honking Antelope”, kolejna nowa piosenka pod skromnym tytułem „The New Song”, „Save Us” i „Falling Stars” (trzecia nowość).  Po „Elect the Dead” na finał usłyszeliśmy „Beethoven C***”, a na bis „Empty Walls”, niestety śpiewane głównie przez publiczość.

Generalnie koncert mi się podobał – Tankian ma tak hipnotyzujący głos, że co by nie śpiewał, wychodzi to niezwykle. Ale trzeba przyznać, że od czasów System of the Down odjechał bardzo daleko. Muzyka, którą gra z orkiestrami symfonicznymi, jest coraz bardziej pompatyczna i afektowana. Również teksty zaczynają robić się trochę zbyt banalne, a Tankian śpiewa je tak, jakby były objawieniem.

I jeszcze jedno: mnóstwo ludzi było w koszulkach Systemu… Czy to był koncert dla nich?

2 uwagi do wpisu “Serj Tankian na Woli: daleko od Systemu…

  1. Jedna „nowość” jak to ująłeś zwie się „Gate 21” i gra ją odkąd gra w ogóle symfonicznie, a kolejna zwie się „Disowned”.

    Było mnóstwo, ja osobiście byłam w Serja koszulce, ale muszę przyznać że to było chyba dla tych lasek w 20 cm szpilach. Jest mistrzem, ale boję się żeby nie poszedł pod komercję.

Skomentuj

